دوره هخامنشی
نوشته شده توسط : پیکی چاپ

دوره هخامنشی

اردشیر دوم پیکاری بی ثمر را علیه مردم جنگ جوی جنوب این دریا از جمله کادوسیان ترتیب داد، پیکاری که از پدرش به ارث برده بود و به پسرش داد تا یک قرن بعد آنرا کامل کند. مردمان جنوب دریا که فاصله بسیاری از پایتخت دولت پارسی داشتند، به طور احتمال زیر نظر سلطه مستقیم و تأثیرگذار حکومت مرکزی نبوده‌اند و این که راه مستقیمی در جنوب این دریا موجود نبوده، دارای اهمیت می باشد.

 

 جاذبه های گردشگری، تاریخی، بوم گردی، هیجانی

 

این عدم دسترسی، اسکندر مقدونی را در به دست آوردن مقصدهای خود برای باز کردن راهش به طرف شرق آن، دچار مشکل کرد. در آنجا حفظ کردن در مقابل عشایر استپها، از کنترل کردن پارسیان مهم تر بود. اسکندر موفق به اشغال گیلان نشد.

 

 ییلاقات، گردنه حیران، الماس، اسالم

 

به نظر می‌رسد کادوسیان با دولت مرکزی هخامنشی پیوسته مشکل داشته‌اند: می دانیم در ۴۰۵ قبل از میلاد در اواخر حکومت داریوش دوم قیامی بوده که تا قیام کوروش ادامه داشت و نیز موردهای دیگر اتفاق افتاده است. به طور خاص در خصوص اردوکشی اردشیر دوم بر علیه کادوسیان در جریان قیام های بزرگ ۳۸۰ شاهد موجود می باشد. این اردوکشی شکستی افتضاح بود و فقط مذاکرات دیپلماتیک توسط ساتراپ تیریبازوس عقب نشینی را ممکن کرد و خود شاه پیاده راه را سپری کرد.

 

 گیلان گردی، غذاهای گیلانی، سوغات های گیلان، لباس محلی گیلان

 

گفته اند داریوش سوم در راه شکست دادن کادوسیان در نبردی تن به تن در جریان اردوکشی بر علیه آن قبیله در نخستین سال های حکومت اردشیر سوم ساتراپ ارمنستان گردیده است. کادوسیان همراه با مادها و دیگر شمالیان در سپاه داریوش سوم جنگ می کردند و به طرف مقدونیان در آربلا/ گوگمل جلو می‌رفتند چنانچه ترکیب دقیق آن ارتش در منابع متغیر ذکر شده‌ است.

 

پیکی، مشاغل گیلان، مشاغل پیکی 

 




:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: